May 07

Portes tancades, però finestres obertes

Els serveis que ofereix la Fundació CEL als infants, adolescents i les seves famílies dels barris de Sant Andreu, La Sagrera i el Bon Pastor, durant l’estat de confinament per causa del COVID-19 continuen funcionant, tot i que amb alguns canvis.

Els centres oberts i els espais de reforç educatiu han hagut d’adaptar-se a aquesta nova situació, però no han tancat pas les seves “portes”. Bé, les portes estan tancades, però s’han obert finestres virtuals, tantes com famílies ateses.

El treball social i educatiu es continua oferint de manera telefònica i virtual, ja sigui amb el whatsapp, les videoconferències o, simplement, amb les trucades telefòniques més clàssiques.

Fins i tot hem ampliat algun dels serveis, doncs hem pogut començar a oferir el servei de reeducacions que estava previst començar fa uns mesos però que, pel coronavirus, van haver de deixar aturat temporalment. Ara, alguns infants i adolescents ja heu començat a fer les sessions, de manera online, és clar.

Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya també hem pogut adaptar el servei de berenar diari a targetes moneder amb les que comprar aquest berenar. Sabem que encara no han arribat a totes les famílies, doncs les anem repartint segons en van arribant. També hem repartit altres targetes moneder, aquestes però vinculades al programa CaixaProinfància de la Fundació La Caixa.

I parant de la Fundació La Caixa, també hem pogut repartir alguna tableta informàtica per algunes o alguns que no teníeu cap manera de poder seguir les intervencions online, ja siguin les nostres o les de les escoles o instituts.

Com podeu veure, el CEL no s’atura, ni pel coronavirus